Регулювання фар

Без головного світла і інших освітлювальних приладів їзда в умовах поганої видимості була б неможлива. Але мало просто висвітлювати дорогу, важливо знайти баланс. З одного боку, водій повинен прекрасно все бачити в темний час доби, а з іншого - не засліплювати інших учасників дорожнього руху. Тому регулювання фар – тонке і точне заняття.

Теорія

Транспортний засіб має освітлювальні пристрої спереду, ззаду, іноді з боків (покажчики поворотів). Передні фари потрібні для освітлення дороги, задні служать оповіщенням іншим учасникам дорожнього руху. Є ще габаритні вогні, просто роблять транспорт видимим.

Головне світло – складний пристрій з таких компонентів:

  • •    Корпус з кріпленнями до кузова
  • •    Лінзи
  • •    Лампи (можуть бути дві - на дальній і ближній)
  • •    Проведення під живлення 

У деяких моделях ближнє-дальнє світіння йде від однієї лампи, в інших - окремі для того і іншого режиму освітлення. Джерело світлового потоку може бути найдорожчим і яскравим, але толку від нього не буде, якщо регулювання фар автомобіля не проведене.

Причини, за якими необхідно відрегулювати світло фар включають в себе:

  • •    Заміна перегорілих лампочок на нові
  • •    Установка однієї або двох фар
  • •    Незручність в нічний час, яке виникло раптово
  • •    Заміна колісних дисків і шин на вироби з іншим діаметром
  • •    Водії зустрічної смуги блимають з проханням вимкнути дальнє
  • •    Тривала поїздка

Регулювання світла фар автомобіля може проводитись своїми силами або на СТО. Все залежить від бажання і технічних можливостей. Керуватися в справі варто не тільки своїми побажаннями. Потрібно думати про інших автомобілістів і дотримуватися вимог ПДР.

Як відрегулювати фари самостійно

Отримати бажаний результат вийде, виконавши чотири дії:

  • •    Зробити розмітку на стіні – це буде примітивний стенд
  • •    Позначити лампи
  • •    Налаштувати ближє
  • •    Налаштувати дальнє

Самостійне регулювання фар відрізняється від професійного на станції техобслуговування відсутністю розкресленого полотна з основними розмірами. Замість нього цілком підійде глуха стіна без вікон і дверей або цегляний паркан. Відстань від краю бампера до вертикальної поверхні повиннен бути мінімум 7,5 метрів, тому вибираючи стіну цей нюанс враховувати обов'язково.

Розмітка для регулювання фар автомобіля представляє із себе п'ять паралельних ліній – дві горизонтальні і три по вертикалі. Першою малюється вісь – центр симетрії авто, чітко перпендикулярно поверхні. З боків від неї паралельно наносяться вертикалі, що збігаються з центрами фар. Горизонтальна смуга №1 проводиться також по центральній межі вогнів на відповідній висоті від землі. Нижче на 5 см проводиться риска номер 2.

Коли «стенд» вже розкреслений і залізний кінь встановлено навпроти нього, слід переконатися, що оптика розташовується на рівній горизонтальній осі. Для цього перевіряється рівень тиску в шинах, пружність пружин підвіски, майданчик, на якій проходить процедура. Перехилене в одну сторону на пару сантиметрів авто під час налаштування фар своїми руками обов'язково позначиться на освітленості дорожнього полотна. Якщо один з боків кузова вище за інший з якихось причин, то кут освітленості виявиться невірним.

Обов'язково очищається поверхня освітлювальних агрегатів від бруду та пилу, щоб потоку нічого не заважало. Підготовчі етапи на цьому завершено і можна приступати до безпосередньої регулюванню фар своїми руками. Для початку слід включити ближнє.

Як правильно налаштувати фари

Кожен фронтальний предмет освітлення дороги має регулювальні гвинти. За допомогою них встановлюється кут нахилу лампочки в гнізді, що перерозподіляє пучок променів і його напрямок. В ідеалі на стенді освітленими будуть ділянки до лінії №2 – це світлова межа. Перед тим, як налаштувати світло фар слід знати основний принцип – оптика всіх транспортних засобів встановлена так, щоб промені йшли вправо при правосторонньому русі, а при лівосторонньому – вліво. Це придумано, щоб не сліпити зустрічний транспорт. Похилі відрізки повинні починатися в точках перетину вертикальних позначок центру і горизонтальної лінії №1.

Регулювання фар своїми руками відбувається по черзі і окремо. Обертаючи гвинти наведення в тильній стороні освітлювачів (для цього доведеться відкрити капот) необхідно досягти ідеальних результатів. Після цього приступають до дальнього режиму.

Перед тим, як відрегулювати лінзи в фарах необхідно ознайомитися з інструкцією до таких виробів. На деяких моделях встановлюються пристрої з автоматичною або приводний налаштуванням кута нахилу. Якщо ж лінзована оптика не передбачає настройку, то в разі збою або поломки доведеться замінювати обидві фари. В цілому, принцип як відрегулювати лінзи в фарах заснований на обертанні регулювальних гвинтів.

Процедура на СТО

Якщо є сумніви в тому, як відрегулювати фари самостійно, то краще звернутися на СТО. Там все відбувається за допомогою спеціального приладу. Він досить дорогий і купувати його заради кількох використань недоцільно. Якщо знати основи роботи, вдасться проконтролювати працівників сервісу.

Головні правила при тому, як відрегулювати фари за допомогою спеціальних пристроїв:
•    І прилад, і авто знаходяться на ідеально рівних майданчиках
•    Апарат виставляється по водяному рівню, а транспортний засіб - вже щодо нього
•    Виставлення кута променів з точністю до десятих часток градуса, а разом з ним і оптики машини
•    Точне співпадіння променів і показників на агрегаті
Більшість автовласників вважають цей спосіб єдиним, як правильно відрегулювати фари. 

Висновки

Правильно функціонуючий головне світло – запорука безпечних і комфортних поїздок незалежно від часу доби і погодних умов. Налаштування фар своїми руками або в майстерні при необхідності не займе багато часу, однак принесе потрібний ефект. Іноді досить таку дрібницю, як відрегулювати фари, що сприймати світ по-новому.

Смотрите также: