Прокачування гальм

Гальмівна система – найважливіша серед всіх пристроїв безпеки. Справні гальма повинні спрацьовувати моментально після дотику ноги до відповідної педалі. Це допомагає врятувати життя і автомобіль не тільки в екстрених ситуаціях, але і в звичайній поїздці. Прокачування гальм допоможе підтримувати постійну працездатність.

Механізм гальмування 

Для зупинки водій використовує педаль. Після натискання на неї знижується обертання коліс, транспортний засіб сповільнюється поки повністю не зупиниться. Це відбувається через зростаючий тертя колодок про диски (найчастіше) або барабани. В основі лежить принцип гідравліки. Тиск передається спеціальною рідиною по патрубкам до гальмівних циліндрів, які призводять до стиснення супортів або розведення колодок в барабанних пристроях.

До складу входять такі основні компоненти:

  • •    Головний циліндр та чотири для кожного колісного диску
  • •    Бачок 
  • •    Мережа патрубків
  • •    Супорти 
  • •    Колодки 

Прокачування гальмівної системи необхідна, якщо з якоїсь причини авто не реагує на натиснення педалі. Хоч вона і герметично закрита, в неї може потрапити повітря, а це вже викликає побоювання. Бульбашки газу зменшують тиск в магістралях, що небезпечно в будь-якому випадку. Якщо періодично прокачувати робоче середовище, то можна уникнути безлічі незручних або небезпечних ситуацій.

Підстави для прокачування гальмівної системи

Дана процедура проводиться в таких випадках:

  • •    Після ремонту або заміни різних компонентів
  • •    Якщо є механічні пошкодження каналів і витік
  • •    Регламентна заміна робочого середовища на нове

Прокачування гальмівної рідини дозволяє прибрати газ і відновити нормальну функціональність. Майстри рекомендують проводити її після заміни колодок, головного і колісних циліндрів, дисків, супортів і їх компонентів, каналів і так далі. Вкрай важливо регулярно перевіряти рівень в бачку і стежити за показаннями приладової панелі. Палаюча лампочка стоянкового гальма буде свідчити про проблеми.

Як прокачати гальма одному?

Основна мета цих дій - прибрати бульбашки повітря, поступово спускаючи рідина. Так як при цьому слід одночасно вичавлювати гальмо і відкручувати штуцери, то краще мати помічника. Але прокачування гальм під силу і одній людині. Для цього знадобиться:

  • •    Схема прокачування гальм з керівництва по експлуатації конкретної моделі
  • •    Гараж з оглядовою ямою, але підійде і рівний майданчик плюс домкрат
  • •    Ключі гайкові: балонний для зняття коліс і штуцерний
  • •    Нова авторідин, бажано аналогічна тій, яка вже використовується
  • •    Прозора трубка або шланг (ідеально підходить крапельниця) і ємність для зливання робочої середовища
  • •    Різне ганчір’я
  • •    Упор, щоб вийшло прокачати гальма без помічника

Порядок прокачування гальм схожий для всіх легкових автомобілів. Основні принципи - це відкривати штуцер при вичавленому гальмі. 

Послідовність прокачування гальм самостійно

Гараж з ямою або підйомник в деяких випадках допоможе уникнути зняття коліс. З іншого боку, доведеться постійно спускатися і підніматися. Перше, що потрібно зробити – це знерухомити транспорт. Ручник використовувати при цьому категорично забороняється. Перед прокачуванням гальмівної системи необхідно відкрити бачок, дістатися до зливного отвору, надіти на нього шланг і підготувати штуцерний ключ.

Для кожної марки і моделі передбачена своя схема прокачування гальм, яка буде ефективна тільки в конкретному випадку. Не можна прокачувати за принципом для Фольксваген Тігуан систему на Тойоті Венза і навпаки. Це не зашкодить, проте займе зайвий час і сили при нульовому результаті. Послідовності прокачування гальм по інструкції до машини слід суворо дотримуватися.

Насамперед видаляється повітря з головного механізму. На ньому розташовані два штуцери – для передньої і задньої підвіски. Якщо поставити ємність з трубкою під нього не вдається, то можна скористатися ганчір’ям і спускати тиск потроху, дозволяючи рідини вільно капати. Попередньо повільно витиснути педаль в підлогу і зафіксувати її упором в такому положенні. Порядок прокачування гальм такий, що потрібно чергувати натискання і слив. Продовжувати процес буде потрібно до тих пір, поки речовина стане витікати без бульбашок.

Після цього можна перейти до штуцерів на колесах. Приєднана до них прозорий посудина покаже, чи є повітряні вкраплення. Послідовність прокачування гальм починається з самого далекого циліндра від головного. Зазвичай, це заднє праве колесо. Перед тим як повернути штуцерний ключ необхідно вичавити до межі педаль і зафіксувати її упором. Далі повторювати, поки в шлангу по тектиме суцільна робоче середовище без бульбашок. І так повторити для всіх чотирьох коліс.

Якщо є сумніви як правильно прокачати гальма самостійно на будь-якому авто, краще проконсультуватися у досвідченого майстра. Це хоч і не важке завдання, але дуже відповідальне. 

Смотрите также: